5 TIPS TO RELAX




 Whilst at work this morning I kept thinking about how much I would like to lye down in my bed and sleep until it's time to peek up Amélia from nursery. But every time I sleep during the afternoon I feel rubbish afterwards and can't go to bed at 10pm. 



So here are 5 tips that help me relax 

1. Lush Bath
This is my absolute fav! First because I love LUSH products and also because it really relaxes me. 
So when you get home, tired from work, just run a bath, put your fizz bar, bath bomb, or whatever product you'd like and just soak for 20min. Light up some candles, a soft jazz playing and you're in heaven.

2. Put those legs up
Another thing that relaxes me is to lye down on the floor or bed and put my legs up, whilst breathing deeply. Plus, this helps you with blood circulation.

3. Do some Yoga
I know that many people are talking about yoga at the moment. Have you ever wondered why? Well, just because it's worth it. It's amazing and it relaxes you in an incredible way. Do it for 10min everyday after work and you will feel amazing. 

4. Have some tea
It's currently summer, but we don't need a weather excuse to drink tea, do we? Make yourself an herbal tea, let it cool down for a while. Turn that TV, mobile, computer, tablet or any other gadgets off. Sit on the floor and breathe deeply and slowly for 5 min whilst taking small sips of tea. Think about what makes you happy, all the good things and people in your life. Just breathe and relax.

5. Buy a magazine
Any magazine, the one that you like and that distracts you the most. Sit on your sofa or in your bed without any technology around and read. Read all those stories that don't make sense, or those ones that actually do. Just read something that doesn't make you think about your life. That keeps your head busy but not worried. This way you can disconnect from work. 


Some people like to exercise, it helps them to relax and stay calm. For me it's quite hard to exercise after work, I feel too tired so there's no energy to do it as soon as I get home. 

What about you? What helps you to relax? 






_________continua em português






A única coisa em que consegui pensar esta manhã enquanto trabalhava era no quanto me apetecia chegar a casa, deitar-me e dormir até ser hora de ir buscar a Amélia ao colégio. Mas a verdade é que quando durmo durante a tarde acordo toda mal disposta e claro que não há sono para me voltar a deitar às 10h da noite.


Por isso aqui estão 5 dicas que me ajudam a relaxar

1. Banho Lush
[Quando falo em banho, falo mesmo em estar de molho dentro de água]
Para mim é a melhor maneir de relaxar, principalmente por causa dos produtos LUSH que adoro usar - btw, já há pelo menos uma loja LUSH em Lisboa, vão lá dar uma espreitadela e aproveitem para cheirar um bocadinho de todos os produtos :)
Portanto, quando chegarem a casa, depois de um dia de trabalho, ponho a água a correr com um dos produtos lá dentro, o que quiserem, ou o que vos acalmar mais e deixem-se estar de molho durante uns 20 minutos. Acendam algumas velas, ponham um jazz a tocar baixinho e relaxem.

2. Ponham essas pernas ao alto
Outra coisa que me ajuda a relaxar é estender-me no chão, ou na cama, e deixar as pernas levantadas enquanto respeiro profunda e lentamente. Além de relaxar também ajuda com a circulação.

3. Façam Yoga
Ultimamente são cada vez mais as pessoas que fazem e falam sobre yoga. Já se perguntaram porque? Porque vale a pena, só isso. É fantástico e ajuda-nos a relaxar de uma forma incrível. Experimentem 10min por dia depois do trabalho.

4. Bebam chá
A verdade é que aqui em Inglaterra não interessa se estamos no Inverno ou no Verão, eles não precisam de desculpas para beber chá e até eu já me habituei. Bebo chá em qualquer altura, em qualquer lado. 
Façam um chá de ervas e deixem arrefecer. Sentem-se no chão e mantenham uma respiração lenta e profunda durante 5minutos enquanto vão bebendo o chá, aos poucos. Pensem no que vos faz feliz, nas boas pessoas e coisas que boa rodeiam. Respirem e relaxem.

5. Comprem uma revista
Uma qualquer. Uma que vos mantenha destraídos do trabalho e  de "problemas da vida". Leiam e percam-se nas fofoquices ou artigos intelectuais. Isto ajuda-me a esquecer o trabalho e a desconectar das preocupações.


Algumas pessoas gostam de fazer exercício físico em modo de relaxamento. Não é para mim. Depois de trabalhar estou demasiado exausta e sem energia alguma para exercício.


E vocês? O quê que gostam de fazer para relaxar?





Love,
Ella 



INSTAGRAM   |   FACEBOOK 

Comments